اظهارات همتی درباره نتایج مذاکرات سوئیس در خصوص آزادسازی دارایی‌ های ایران/ صادرات نفت بدون تحریم خواهد بود

اظهارات همتی درباره نتایج مذاکرات سوئیس در خصوص آزادسازی دارایی‌ های ایران/ صادرات نفت بدون تحریم خواهد بود

عبدالناصر همتی گفت: صادرات نفت ما هم‌اکنون درجریان است ولی از این پس بدون هزینه‌های جانبی تحریم خواهد بود.

به گزارش اعتدالیون و به نقل از تسنیم، عبدالناصر همتی رئیس‌کل بانک مرکزی، در پاسخ به این سؤال که «مذاکرات سوئیس چطور پیش رفت؟»، اظهار داشت: کلاً مباحث در چارچوب تفاهم 14بندی پیچیدگی‌های زیادی دارد و این بار هم گفتگوها فشرده و سخت بود ولی نتیجه براساس اهداف تعیین‌شده هیئت ایرانی پیش رفت.

آقای همتی در پاسخ به این سؤال که «درمورد منابع مسدودی بانک مرکزی چه‌تصمیمی اتخاذ شد؟»، گفت: یکی از موارد پیچیده همین موضوع است، خوشبختانه پیشرفت قابل‌توجهی حاصل شد و براساس تفاهم دوحه یادداشتهای لازم در این دور مذاکرات امضا شد. ان‌شاءالله طی روزهای آینده به‌تدریج استفاده از منابع براساس شرایطی و نیز با تصمیم و دستورالعمل بانک مرکزی عملیاتی خواهد شد.

خبرنگار پرسید: درمورد صادرات نفت و پتروشیمی چه‌نتیجه‌ای گرفته شد؟

رئیس‌کل بانک مرکزی پاسخ داد: بر اساس بند 11 تفاهم‌نامه ایران و آمریکا معافیت (Waiver) باید صادر می‌شد که مقرر شد توسط اوفک عملیاتی شود، البته صادرات نفت ما هم‌اکنون درجریان است ولی از این پس بدون هزینه‌های جانبی تحریم خواهد بود.

لینک کوتاه خبر:

https://etedalioun.ir/?p=26394

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

پربحث ترین ها

پیشنهادی: