بله، ادعای رسانهای را دیدم. برای ما جالب است که فلسفه و هدف جنگ، که قبلاً اعلام کرده بودند از بین بردن تمدن و فروپاشی ایران است، تقلیل پیدا کرده به ثروتمندتر کردن کشاورزان آمریکایی.
ما در رابطه با اموال آزادشده ایران، هر طور که به صرفه و صلاح کشور باشد، تصمیم میگیریم. در رابطه با خرید کالا، وزارت کشاورزی ما و سایر بخشهایی که متولی امر هستند، هر آنطور که تشخیص بدهند، هم بر اساس قیمت و هم بر اساس کیفیت، تصمیم میگیرند. لذا هیچ محدودیتی در این رابطه وجود ندارد.
مجوزهایی که در رابطه با بحث فروش نفت صادر شد، از دیروز اجرایی شده است. سایر موارد هم مشخصاً در رابطه با هزینهکرد از داراییهای محدودشده یا مسدودشده ایران به همین ترتیب است.
آقای دکتر همتی دیروز توضیحات مفصلی در این رابطه داد. مهم این است که اموال مسدودشده ایران در دسترس است و برای استفاده آزادانه ایران، هر طور که تشخیص بدهد، برای تأمین کالاهایی که مدنظر کشور است، قابل استفاده خواهد بود.