به گزارش اعتدالیون و به نقل از ایسنا، درحالی که آمریکا در اقداماتی مستقیم و غیرمستقیم نسبت به نقض آتش بس با ایران و تحریک کشتیهای حاضر در تنگه هرمز به عبور پرخطر مبادرت میکند و کشورهای منطقه نیز از این اقدامات حمایت و با آن همراهی دارند، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان در تماسهایی با همتایانش در قطر و مصر، حملات متقابل ایران به بحرین در پاسخ به حملات غیرقانونی و خلاف توافقات در چارچوب مذاکرات در سوییس و تفاهم مشترک را محکوم کرد.
وزیر خارجه عربستان در تماس تلفنی با محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، همتای قطری خود ضمن بررسی تحولات اخیر، حملات به بحرین و تهدیدها برای دریانوردی در خلیج فارس را محکوم کردند. دو طرف در ادامه نیز بر اهمیت پایبندی به توافق ایران و آمریکا و در پیش گرفتن تلاشهای بیشتر برای تضمین موفقیت روند مذاکرات و دستیابی به راهحلهای جامع که امنیت و ثبات منطقه را محقق کند، تاکید کردند.
به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، بن فرحان همچنین با بدر عبد العاطی، همتای مصری خود نیز گفتوگوی تلفنی درباره تحولات منطقه داشت و طرفقین بر لزوم افزایش اقدامات مشترک برای متوقف کردن تنشها و بازگشت به مذاکره در راستای حفظ صلح و امنیت برای منطقه تاکید کردند.
گفتنی است، روابط عمومی سپاه پاسداران بامداد روز یکشنبه با صدور بیانیهای از پاسخ قاطع نیروهای دریایی و هوا فضای سپاه به تجاوزهای اخیر آمریکا خبر داد و تاکید کرد: منبعد با کشتیهای متخلف قویتر از گذشته برخورد خواهد شد و برخورد با تجاوز احتمالی دشمن به هر بهانه ای که باشد ولو مانند دیشب و امشب تجاوزها به اهداف کم اهمیت باشد، پاسخی خرد کننده خواهد داشت.