نماینده ایران در ژنو: تنگه هرمز کاملا به روی کشتی‌های تجاری باز است/ طی روز‌های اخیر مقادیر زیادی نفت از طریق این آبراه، منتقل شده

نماینده ایران در ژنو: تنگه هرمز کاملا به روی کشتی‌های تجاری باز است/ طی روز‌های اخیر مقادیر زیادی نفت از طریق این آبراه، منتقل شده

سفیر و نماینده دائمی ایران در ژنو امروز در جمع خبرنگاران با بیان این که تنگه هرمز به روی کشتی‌های تجاری باز است، اعلام کرد که مذاکرات فنی روز گذشته در سوئیس خوب بوده و قرار است دو کارگروه جداگانه برای بررسی مسئله تحریم‌ها و برنامه هسته‌ای ایران تشکیل شود.

 به گزارش اعتدالیون و به نقل از ایسنا، سفیر و نماینده دائمی ایران در ژنو امروز در جمع خبرنگاران با بیان این که تنگه هرمز به روی کشتی‌های تجاری باز است، اعلام کرد که مذاکرات فنی روز گذشته در سوئیس خوب بوده و قرار است دو کارگروه جداگانه برای بررسی مسئله تحریم‌ها و برنامه هسته‌ای ایران تشکیل شود.

علی بحرینی، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در ژنو روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران گفت که تنگه هرمز کاملا به روی کشتی‌های تجاری باز است و طی روزهای اخیر مقادیر زیادی نفت از طریق این آب‌راه منتقل شده است.

به گفته این دیپلمات ارشد ایران در سوییس، «مذاکرات پیرامون تنگه هرمز میان ایران و عمان پس از مذاکرات با طرفین درباره یادداشت تفاهم برگزار خواهد شد.»

بر اساس گزارش خبرگزاری ریانووستی، بحرینی با اشاره به امضای یادداشت تفاهم پایان جنگ میان ایران و آمریکا و برگزاری مذاکرات در هتل «بورگن‌اشتوک» با حضور کشورهای میانجی پاکستان و قطر که موضوع آزادسازی دارایی‌های مسدودشده ایران در آن مورد بحث قرار گرفته و توافقی درباره سازوکارهای اجرای آن انجام شده است، مطرح کرد: «بخش زیادی از دارایی‌های ایران در بسیاری از جاها در سراسر جهان مسدود شده‌اند و ۶ میلیارد دلار باید آزاد می‌شد یا به زودی آزادسازی آن تکمیل خواهد شد.

او همچنین بیان کرد که تهران انتظار دارد ۶ میلیارد دلار باقی‌مانده طبق پیشرفتی که در اجرای این توافق در مدت ۶۰ روز انجام می‌گیرد، آزاد شود.

به گفته نماینده ایران در ژنو، ایران هنوز تصمیمی درباره زمان برگزاری نشست بعدی بلندپایه (قالیباف ـ ونس) با آمریکا اتخاذ نکرده است، اما این نشست برگزار خواهد شد.

او با اشاره به مذاکرات تیم‌های فنی ایران، آمریکا و کشورهای میانجی در سوئیس که روز یکشنبه و دوشنبه انجام شد، گفت: مذاکرات فنی روز گذشته خوب بود و دو کارگروه درباره تحریم‌ها و فعالیت‌های هسته‌ای تشکیل خواهد شد.

نماینده ایران در ژنو همچنین درباره احتمال کارشکنی رژیم صهیونیستی در مسیر دستیابی ایران و آمریکا به توافق نهایی پایان جنگ گفت: ما به هرگونه نقض تفاهم‌نامه از سوی اسرائیل به هر شکلی، از جمله از طریق حمله به لبنان و حزب‌الله پاسخ خواهیم داد.

بحرینی تاکید کرد: «خط قرمز ما حملات بیشتر علیه لبنان،‌ از جمله بیروت و جنوب آن است.»

نماینده ایران در ژنو هم‌چنین گفت که ایران آماده هر سناریویی در مذاکرات با آمریکا است و تهران هیچ دلیلی برای اعتماد به واشنگتن ندارد.

او در این راستا افزود ایران با احتیاط مذاکره را برگزار می‌کند.

وی تصریح کرد: واشنگتن از منظر اخلاقی هیچ حقی برای اظهارنظر درباره حقوق بشر ندارد چرا که از سلاح کشتار جمعی علیه غیرنظامیان در ایران استفاده کرده است.

لینک کوتاه خبر:

https://etedalioun.ir/?p=26417

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

پربحث ترین ها

پیشنهادی: