شهروندان این استان از مواجهه با آفتاب خودداری کنند/ شاخص پرتوهای اشعه ماورا بنفش بالاست

شهروندان این استان از مواجهه با آفتاب خودداری کنند/ شاخص پرتوهای اشعه ماورا بنفش بالاست

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین هشدار داد: شاخص پرتوهای ماوراء بنفش در استان بالاست، حتی الامکان از مواجهه با آفتاب بپرهیزید.

به گزارش اعتدالیون و به نقل از ایرنا، قدرت اله مهدیخانی مدیرکل مدیریت بحران استان، با اعلام بالا بودن شدت اشعه ماوراء بنفش خورشید در روزهای جاری و افزایش آن در روزهای آینده اظهار داشت: بنابر اعلام معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین و بر اساس اندازه گیری های دقیق، میزان پرتو فرابنفش در جو استان، از حد عادی بالاتر است و در روزهای آینده نیز بیشتر خواهد شد.

مهدیخانی افزود: برخورد مستقیم این اشعه با بدن موجب ایجاد ناراحتی های چشمی، انواع بیماریهای پوستی، سرطان و پیری زود رس می شود،لذا مقتضی است، در ساعاتی از روز که تابش آفتاب مستقیم و شدید است از ساعت ۹صبح تا ۵ بعدازظهر، فعالیت ها در سایه و اماکن بسته انجام شود و از وسایل حفاظتی مانند کلاه، عینک آفتابی و کرم های ضد آفتاب استفاده شود.

لینک کوتاه خبر:

https://etedalioun.ir/?p=26450

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

پربحث ترین ها

پیشنهادی: