به گزارش اعتدالیون و به نقل از انتخاب، صداوسیما به طور مستمر و هدفمند علیه تفاهمنامه اخیر و تیم مذاکرهکننده جمهوری اسلامی موضعگیری کرده و در برنامههای مختلف خود، رویکرد تخریبی را دنبال میکند.
صداوسیما در هر برنامهای که به موضوع مذاکرات و تفاهمات میپردازد، حمله به تیم مذاکرهکننده و تلاش برای زیر سؤال بردن دستاوردهای تفاهم را در دستور کار قرار داده است.
این رسانه با دعوت از کارشناسانی که عمدتاً دیدگاههای تند و یکجانبه دارند، فضایی یکطرفه ایجاد کرده که در آن تنها انتقاد، تخریب و بدبینی نسبت به فرآیند مذاکرات برجسته میشود و صدای مخالف یا تحلیلهای متعادل به ندرت و نزدیک به صفر شنیده میشود.
در تازهترین نمونه از این رویکرد، مجری برنامه «زمانه» در شبکه دو سیما با اعتماد به نفسی زائدالوصف و از موضع رییس سازمان صداوسیما خطاب به تیم مذاکرهکننده اظهار داشت: «با کی دارید معامله میکنید؟ یکم عقبنشینی کنید دیگر! من اگر الان سفت و محکم روی آنتن حرف نزنم، فردا احتمالاً چیزهای دیگری هم خواهید گفت.»